Strona główna

 

Od 01.10.2020 r. aktualna witryna KP PSP w Złotowie będzie dostępna pod adresem https://www.gov.pl/web/kppsp-zlotow

  Zmiana adresu strony internetowej KP PSP w Złotowie   Zmiana numerów telefonów do KP PSP w Złotowie   Koronawirus - informator   Czujka na straży Twojego bezpieczeństwa ! break


Domek letniskowy
2016-01-28

Regulamin korzystania z domku strażackiego - sezon 2023

Ogólny Regulamin Wypoczynku w Domku Wypoczynkowym „STRAŻAK” na terenie Sławianowskiego Ośrodka Wypoczynkowego 

Szanowni Państwo! Serdecznie witamy w Domku Strażackim w Sławianowie. Mamy nadzieję, że za pomocą poniższego regulaminu uda nam się zapewnić Państwu pełne zadowolenie z wypoczynku.

§1.

SPRAWY ORGANIZACYJNE

1.      Domek składa się z dwóch części mieszkalnych wynajmowanych osobno. Każda część przewidziana jest na pobyt do 6 osób.

2.      W sezonie wakacyjnym (od 30 czerwca do 1 września) Domek można wynająć w okresie tygodniowym (7 dni) – liczone od piątku. Poza sezonem, sposób wynajmu domku po uzgodnieniu z Kierownikiem. 

3.      Dobę wypoczynkową rozpoczynamy o godz. 1701, kończymy o godz. 1700 dnia następnego.

4.      Wymiana następuje w piątek o godzinie 1700.

5.      Zezwolenie na wypoczynek uzyskuje się: 

a)      po uzyskanej wstępnej kwalifikacji, rezerwacji i wpisie w terminarzu wypoczynku;

b)      po uregulowaniu kosztów wpłaty wstępnej przy wpisie;

c)      po uregulowaniu kosztów wpłaty całkowitej kwoty wypoczynku na 7 dni przed planowanym wypoczynkiem.

6.      Możliwość wypoczynku w domku, przekazanie kluczy wczasowiczom, będzie możliwe po uiszczeniu niezbędnych opłat uzyskaniu POZWOLENIA od Kierownika Domku.

7.      Przekazanie i zdanie Domku następuje w obecności kończących wypoczynek i przybyłych do Domku wczasowiczów.

8.      Wczasowicze ponoszą pełną odpowiedzialność materialną za przekazane mienie oraz za szkody wyrządzone w Domku. Szkody powstałe z winy wczasowiczów rozliczane są na miejscu i wynoszą dwukrotną wartość uszkodzonego mienia.

9.      Wszelkie usterki wynikłe w trakcie użytkowania domku prosimy zgłaszać na bieżąco Kierownikowi Domku (tel. 477719904 od pon. do pt. w godz. 800-1500). W sytuacjach wymagających podjęcia niezwłocznej interwencji – całodobowo pod nr  tel. 512286090.

10.  OSP Złotów nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione w Domku przedmioty wartościowe  i pieniądze. Prosimy o zachowanie należytej staranności związanej  z zamykaniem okien i drzwi  w momencie opuszczania domku.

11.  Przyjazd dodatkowych gości i ich czasowy pobyt poza domkiem tj. w namiocie lub kempingu, bezwzględnie powinien być uzgodniony z Kierownikiem Domku oraz Kierownikiem Sławianowskiego Ośrodka Wypoczynkowego. Kierownik Domku lub Kierownik  Sławianowskiego Ośrodka Wypoczynkowego może wymagać dodatkowej opłaty za postój kempingu lub użycie prądu i mediów.

 §2.

PŁATNOŚĆ ZA POBYT I KWALIFIKACJA WYPOCZYNKU

1.      Koszt pobytu w sezonie wypoczynkowym, w jednej części domku wynosi:

a)      dla strażaków, emerytów, rencistów związanych ze strażą pożarną i ich rodzin wynosi 90 złotych.

2.      Kwalifikację wypoczynku  dokonuje Kierownik Domku - Tomasz Manikowski tel. 477719904, 512286090 lub w zastępstwie -  Mirosława Igman (tel. 477719912 w dni robocze w godzinach 800 – 1500). Podczas zapisu ustala się możliwość, okres i wynajem wolnej w tym okresie części domku.

3.      Wpis kwalifikacyjny obejmuje dane: imię i nazwisko, miejscowość zamieszkania, termin wypoczynku, przewidywana ilość osób, telefon kontaktowy.  

4.      Po wstępnej kwalifikacji, uczestnik wypoczynku jest zapisywany wstępnie na dany termin. Ostateczny wpis w rejestr następuje po uiszczeniu zadatku w kwocie 200 zł na jedną cześć lub w kwocie 300 zł za cały domek w terminie 7 dni od akceptacji, a w przypadku jednego dnia wynajmu - 90 zł.

5.      Wszystkie należności należy wpłacać w następujący sposób:

a)      na konto Ochotniczej Straży Pożarnej w Złotowie, ul. Domańskiego 48a, nr konta Spółdzielczy Bank Ludowy w Złotowie 61 8941 0006 0000 1818 2000 0010:

b)      w Sekretariacie KP PSP w Złotowie  ul. Domańskiego 48a, Pani Mirosława Igman;

c)      doraźnie u Kierownika  Domku Tomasza Manikowskiego.

6.      W tytule wpłaty/przelewu należy umieścić zapis:

a)      W przypadku opłaty wstępnej: „Opłata kwalifikacyjna wynajmu domku w Sławianowie w okresie od………do…………” Przelew powinien zawierać dane osoby wpisanej w terminarz wypoczynku;

b)      W przypadku opłaty końcowej: „Opłata za wynajem domku w Sławianowie w okresie od………do…………” Przelew powinien zawierać dane osoby wpisanej w terminarz wypoczynku.

7.      O dokonanych wpłatach należy poinformować Kierownictwo Domku (dane kontaktowe j.w.).

8.  W przypadku rezygnacji z pobytu w Domku, kwota zadatku nie jest zwracana.

§3.

SPRAWY PORZĄDKOWE

1.      Cisza nocna obowiązuje w godzinach od 2300 do 700 rano. 

2.      W pomieszczeniach Domku obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu.

3.      Zakazuje się puszczania głośnej muzyki z samochodów oraz odtwarzaczy wolnostojących, gdyż zakłóca to spokój i wypoczynek innych gości w Sławianowskim Ośrodku Wypoczynkowym.

4.      W chłodnych dniach w trakcie wypoczynku dozwolone jest używanie urządzenia grzewczego np. typu farelka, po jednej sztuce na każdą część.

5.      Zabrania się wystawiania mebli poza obręb werandy/tarasu Domku.

6.      Przy dłuższym opuszczenia Domku należy zabezpieczyć mienie (stoły, krzesła, ławki, parasol) przed kradzieżą, chowając je do środka Domku.

7.      Utrzymywanie czystości w pomieszczeniach domku, na przyległym tarasie i na terenie ogródka Domku należy do wczasowiczów.

8.      Gdy skończy się gaz w butli, należy zakupić gaz w pobliskim punkcie wymiany lub sklepie. Należy poprosić o rachunek/paragon z zakupu i dostarczyć go do Kierownika Domku, celem rozliczenia się.

 

§4.

GOSPODARKA ODPADAMI

1.   Zabrania się wyrzucania śmieci w miejscach niedozwolonych. Śmieci należy utylizować  w śmietniku zlokalizowanym przy głównym parkingu na terenie ośrodka.

2.   Segregujemy odpady. Odpady podlegające segregacji należy zbierać do worków zlokalizowanych w budynku. Odpady segregujemy zgodnie z obowiązującymi zasadami: 

a)      worki koloru żółtego - metale i tworzywa sztuczne - wrzucamy m.in.:

- butelki plastikowe po napojach, płynach do naczyń i kosmetykach;

- plastikowe nakrętki;

- plastikowe opakowania po żywności (np.: jogurtach, serkach itp.);

- folie i torebki z tworzyw sztucznych; odpady opakowaniowe z metali (np.: puszki aluminiowe po napojach, konserwy);

- odpady metali;

- UWAGA! również odpady opakowaniowe wielomateriałowe (np.: kartony po mleku, sokach);

b)      worki koloru niebieskiego - papier - wrzucamy m.in.:

- papier, gazety, czasopisma, gazetki reklamowe, ulotki;

- opakowania tekturowe, kartony, tekturę falistą, worki papierowe, papier pakowy;

- katalogi, książki;

c)      worki koloru zielonego - szkło - wrzucamy m.in.:

- butelki ze szkła po napojach (bez nakrętek);

- słoiki szklane (bez nakrętek, zacisków, gumowych uszczelek);

- szklane opakowania po kosmetykach;

d)      worki koloru brązowego - bio - wrzucamy m.in.:

- odpady kuchenne pochodzenia roślinnego (np.: obierki, resztki warzyw i owoców);

- ściętą trawę, liście;

- rozdrobnione gałęzie;

e)      pojemniki plastikowe na odpady mieszane - wrzucamy m.in.:

- wszystkie odpady komunalne niebędące odpadami niebezpiecznymi i niepodlegające zbiórce selektywnej;

- artykuły higieniczne (w tym pieluchy jednorazowe, podpaski);

- wystudzony popiół;

- odchody zwierząt domowych;

- odpadki mięsa, ryb, wędlin i kości.;

§5.

PARKOWANIE POJAZDÓW

1.      Parkowanie pojazdów dla wczasowiczów następuje na terenie Domku (ogródek).

2.      Parkowanie pojazdów dla gości wczasowiczów przewidziany jest parking główny przy wjeździe na ośrodek wypoczynkowy w Sławianowie.

3.      Parkowanie pojazdów kempingowych w pobliżu Domku na więcej niż jedną dobę i pobyt czasowy gości, bezwzględnie należy konsultować z Kierownikiem Domku oraz Kierownikiem Sławianowskiego Ośrodka Wypoczynkowego.

 §6.

NIETYPOWE WARUNKI ATMOSFERYCZNE

1.      Podczas wietrznej pogody należy schować lub zabezpieczyć ruchome rzeczy, stoły, krzesła przed porwaniem przez wiatr.

2.      Zewnętrzny parasol ogrodowy należy zabezpieczyć przez jego złożenie i odpowiednie zabezpieczenie przed wiatrem. Przy rozkładaniu parasola należy pamiętać o jego zabezpieczeniu przed poderwaniem przez wiatr – włożyć bolec zabezpieczający w podstawę parasola.

 §7.

UŻYTKOWANIE ŁODZI WIOSŁOWEJ

1.      Do dyspozycji wczasowiczów jest łódź wiosłowa zlokalizowana przy plaży ośrodka.

2.      Korzystanie z łodzi jest możliwe wyłącznie po zapoznaniu się z „Regulaminem korzystania łodzi”.

 §8.

PRZEBYWANIE W DOMKU ZWIERZĄT DOMOWYCH

1.      W Domku nie przewiduje się pobytu zwierząt domowych.

2.      W przypadku chęci posiadania swojego czworonoga podczas wypoczynku, należy uzgadniać taką możliwość indywidualnie z Kierownikiem Domku.

3.      Należy zapewnić, aby zwierzęta samowolnie nie opuszczały terenu Domku Strażackiego bez opiekuna i smyczy, bądź kagańca. Odpowiedzialność za nieodpowiednie zachowanie się zwierząt ciąży na jego właścicielu.

 §9.

KORZYSTANIE Z KOMPIELISKA I POMOSTÓW, POŁÓW RYB

1.      Wczasowicze korzystają z plaży ośrodka jak i pomostów.

2.      Korzystanie z pomostów zlokalizowanych w granicach Sławianowskiego Ośrodka Wypoczynkowego lub posiadłości prywatnych, jest dozwolone na ogólnych zasadach ustalonych przez Zarząd Ośrodka w Sławianowie lub właścicieli pomostów. 

3.     Wczasowicze korzystają z połowu ryb na jeziorze Sławianowskim Wielkim na zasadach określonych przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Każdy wczasowicz wykupuje zezwolenia na okres w którym przewiduje połów ryb. Zezwolenie można wykupić zgodnie z danymi zawartym w poniższym linku:

Zezwolenie "Nasze Łowiska" (wody.gov.pl)

§10.

KOŃCZENIE WYPOCZYNKU W DOMKU

1.      W przypadku wcześniejszego zakończenia wypoczynku wyjazd należy uzgodnić z Kierownikiem Ośrodka bądź jego zastępcą. Klucze należy dostarczyć:

a)      do siedziby OSP w Złotowie ul. Domańskiego 48a (teren KP PSP w Złotowie) w dniach od poniedziałku do piątku,

b)      w pozostałych dniach i dniach wolnych od pracy do Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego (teren KP PSP w Złotowie),

c)      w inny sposób po uzgodnieniu z Kierownikiem Domku lub jego Zastępcy.

2.      Mienie ruchome zlokalizowane na zewnątrz (stoły, krzesła, ławki, parasol ogrodowy, grile), należy schować do środka Domku. Wszystkie rzeczy przemysłowe, spożywcze, karma dla ryb powinny być usunięte z Domku i zabrane bądź zutylizowane przez wczasowiczów.

3.      Przed opuszczeniem Domek należy wysprzątać, aby zapewnić komfort pobytu następnych wczasowiczów. Do spraw porządkowych należy:

a)      zmywanie bądź odkurzanie wszystkich podłóg wewnątrz domku jak i przed jego wejściem,

b)      w pomieszczeniach łazienek czyścimy zabrudzone ściany, prysznic, umywalkę, lustro, muszlę klozetową z sedesem i spłuczką,

c)      w pomieszczeniach kuchni umywalkę, blat, kuchnię gazową, kurz i nieczystości z mebli, lodówkę (przy braku następnych wczasowiczów lodówkę należy odłączyć od napięcia i wewnątrz oczyścić
z nieczystości, a po oczyszczeniu zapewnić otwarcie drzwi w celu jej wywietrzenia), układamy talerze, sztućce,

d)      w pomieszczeniach pokojowych kurz i nieczystości z mebli, stołów oraz sprzętu RTV, odkurzamy łóżka, układamy koce i poduszki,

e)      wyłączamy prąd i zakręcamy zawory odcinające dopływ wody do spłuczek muszli klozetowych,       

f)       czyścimy grilla usuwając z paleniska wypalony zimny węgiel i oczyszczamy ruszt do stanu używalności,

g)      wyrzucamy śmieci.

4.      Pozostawienie Domku w nieładzie będzie powodowało trudności w odebraniu Domku, przez przybyłych wczasowiczów lub Kierownika oraz skutkować  wykreśleniem z listy potencjalnych kandydatów na przyszły wypoczynek.

 

Dziękujemy za współpracę i życzymy udanego wypoczynku.

Zarząd OSP Złotów                      

Kierownik Ośrodka Tomasz Manikowski 

 

Regulamin korzystania z łodzi (.pdf)

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Złotowie

ul. Domańskiego 48 a, 77-400 Złotów
tel. +48 47 77 99 00
fax: +48 67 222 33 46
E-mail: kppspzlotow@psp.wlkp.pl